Tehomaksu voimaan 1.1.2017

 

​Kaukolämmön laskutuksessa perusmaksu muuttuu tehomaksuksi 1.1.2017 alkaen.

Tehomaksun perusteena käytetään kiinteistön liittymisvaiheessa määriteltyä sopimusvesivirtaa tai käyttöpaikan tuntimittaustietoihin perustuvaa laskutusvesivirtaa.

Laskutusvesivirran taso tarkistetaan lämmityskauden jälkeen vuosittain.

Tästä tietoa tehomaksusta  tai asiakaspalvelustamme.

 

 Kaukolämpölaskun lukuohje

 

Kaukolämpölaskun lukuohjeessa on kerrottu,  mistä asioista maksettava kokonaishinta muodostuu. 

Maksuehtomme on 14 päivää laskun päiväyksestä.

Tästä lukuohjeeseen.

 

 Kaukolämmössä kausihinnoittelu

 

Kaukolämmön energiamaksun osalta on käytössä kausi-hinnoittelu. Tämä tarkoittaa, että energiamaksun suuruus määräytyy  vuodenajan mukaan ollen kesäkaudella matalimmillaan ja talvikaudella korkeimmillaan. 

  • talvikauden kerroin on 1,1(joulu-, tammi- ja helmikuu)
  • kesäkauden kerroin on 0,8(kesä-, heinä- ja elokuu)
  • kevät- ja syyskaudella kerroin on 1,0.
Lisää tietoa kausihinnoittelusta.

 

Laskutus

Laskutuksemme perustuu kaukoluennan tietoihin.

Kaukolämmön, kaukojäähdytyksen ja maakaasun osalta laskutus perustuu mitattuun energiankäyttöön ja laskutusjakso on yksi kuukausi. Laskultamme selviää laskutuskauden mukainen todellinen energiankäyttö ja tehomaksu. Kaukolämmön ja maakaasun laskutuksen ollessa todellisen kulutuksen mukaista , näin ollen talvikautena kulutuksen ollessa suurempaa ovat myös lämmityslaskut suurempia. Kaukojäähdytyksen osalta energiaa kuluu eniten kesäaikaan.

Laskutusjaksomme on yksi kuukausi ja maksuehtomme on 14 päivää laskun päiväyksestä. 

  

Laskun maksutavat

 

Tarjoamme asiakkaillemme monia erilaisia maksutapoja, joista voit valita itsellesi sopivimman vaihtoehdon joko sähköisen tai paperilaskun. Yritysasiakkaille on tarjolla verkkolaskumahdollisuus.

Sähköinen lasku on ympäristöystävällinen ja turvallinen vaihtoehto hoitaa maksut.

 
 

Maksujärjestelyt ja perintä

 
Maksuajan antaminen
 

Jos et pysy maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, voimme sopia maksujärjestelyistä. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse. Eräpäivän siirtäminen maksaa 4,50 € (sis. alv). Lisäksi eräpäivän jälkeiseltä ajalta peritään lainmukainen viivästyskorko.

Asiakaspalvelumme puhelinnumero on 020 630 3003 ja sähköposti lampopalaute@sahkolaitos.fi

 
Laskun periminen
 

Yhteistyökumppanimme Lindorff Oy huolehtii erääntyneiden laskujen perinnästä. Lindorff lähettää yhden maksumuistutuksen, josta käy ilmi, mistä laskusta on kyse ja mihin voi ottaa yhteyttä ongelmatilanteissa.

Tavoitteena on, että asiakkaamme voivat sopia erääntyneen maksun hoitamisesta yhdellä yhteydenotolla, myös iltaisin ja lauantaisin. Tampereen Sähkölaitoksen asiakkaat saavat myös Lindorffin asiakasneuvojilta apua ja opastusta maksuongelmien ratkaisemiseksi.

Lindorff Oy:n asiakaspalvelun puhelinnumero on 010 2700 300 (arkisin 8-20 ja lauantaisin 10-15). Lindorffin ylläpitämältä www.maksumyohassa.fi –sivustolta saa lisätietoja.